Video:
Hieronder een korte video over hoe jij of jouw klant een offerte kan weigeren. Onder de video is ook een uitgebreid stappenplan teug te vinden met screenshots.
ā
Stappenplan:
Offerte in DEDDO op geweigerd zetten:
Om een offerte handmatig te weigeren moet je de volgende stappen doorlopen. Ga ten eerste naar de desbetreffende offerte. Op de voorbeeldpagina staat een nieuwe knop naast de "omzetten naar opdracht knop"
Let op! Alleen offertes die de status verstuurd of concept hebben kunnen worden aangepast naar geweigerd. Offertes in opdracht moeten eerst teruggehaald worden, zie dit artikel hoe je wijzigingen toepast op offertes in opdracht.
Klik op de knop voor een dropdown menu. In dit menu klik op de knop "Offerte op geweigerd zetten".
ā
In het dialoog klik op "op geweigerd zetten".
ā
De offerte heeft nu de status geweigerd. Je kan deze offerte weer aanpassen en opnieuw opsturen naar de klant, hij kan ook handmatig in opdracht gezet worden indien de klant via andere kanalen de offerte heeft mogen ontvangen.
Mocht de klant navigeren naar zijn acceptatiepagina, dan zal daar ook te zien zijn dat de offerte is geweigerd.
Klant weigert de offerte
Indien de klant zelf de offerte wil weigeren kan dat op de volgende manier. Op de acceptatiepagina verzonden wordt als je de offerte per e-mail opstuurt staat een knop "offerte weigeren".
Als de klant hier op klikt opent een nieuwe pagina waar de klant, optioneel, kan aangeven waarom hij de offerte weigert.
Wanneer de klant op "weigering verzenden klikt".
Zal de klant het volgende te zien krijgen.
Vervolgens zal er naar zowel de klant als u een e-mail gestuurd worden dat de offerte geweigerd is. Daarnaast zal in DEDDO de desbetreffende offerte de status geweigerd krijgen. Zie hieronder een voorbeeld van de e-mail die u zal ontvangen bij weigering.