Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesKlanten
Hoe voeg ik een klant toe?
Hoe voeg ik een klant toe?

Om een offerte of factuur te kunnen versturen, heb je een klant nodig. In dit artikel leggen we uit hoe je een klant toevoegt en selecteert.

Don Graziuso avatar
Geschreven door Don Graziuso
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Nieuwe klant toevoegen

Om een klant toe te voegen, klik je eerst in het navigatiemenu aan de linkerkant op 'Klanten'. De knop is hier te vinden:
ā€‹


Vervolgens klik je op de knop 'Klant toevoegen' om een nieuwe klant toe te voegen:


Dit brengt je naar een scherm waar je alle gegevens van de klant kan invullen die je hebt. Hierbij is het invullen van de naam verplicht.


Als je alles hebt ingevuld, kan je de klant opslaan en is deze aangemaakt.

LET OP: Wanneer het een zakelijke klant betreft en je de bedrijfsnaam invult, zal in alle overzichten de klant onder de bedrijfsnaam terug te vinden zijn.

Klant toevoegen bij het aanmaken van een nieuwe calculatie of factuur

Bij het aanmaken van een nieuwe calculatie of factuur, heb je de optie om een bestaande klant te selecteren, maar je kan ook direct een nieuwe klant aanmaken voor je calculatie door op de knop "+ Nieuwe klant toevoegen" te klikken.

Wanneer je op de knop hebt geklikt, kan je de gegevens van de nieuwe klant invoeren. Wanneer je daarna op aanmaken klikt, wordt de calculatie aangemaakt met de nieuwe klant. Deze klant wordt ook toegevoegd aan je klantenbestand.

Mocht je toch een bestaande klant uit je klantenbestand willen selecteren, doe je dat door op de knop "Bestaande klant selecteren" te klikken.

Klant toevoegen of wijzigen op een calculatie, offerte, of factuur

Bij een calculatie, offerte, of factuur kan je een klant toevoegen of wijzigen door rechtsboven op het element 'Klantgegevens' te klikken. Dit kan je hier vinden:


Als je dit open klikt, komt er een optie om een klant uit je lijst van klanten te kiezen of een nieuwe klant aan te maken.

Was dit een antwoord op uw vraag?