Je kan een eigen standaard instellen voor de volgende e-mails die je vanuit DEDDO verstuurd:
Offerte
Factuur
Herinnering factuur
Creditfactuur
Video:
In deze video laten we zien hoe je eenvoudig de standaard tekst van de e-mails uit DEDDO aanpast. Onder deze video is ook een stappenplan met screenshots te vinden.
Stappenplan:
Om de standaard van een e-mail aan te passen navigeren we in DEDDO rechtsboven naar je account.
Vervolgens klikken we op 'Accountinstellingen'.
Hierna navigeren we naar de tab 'E-mail'.
Je klikt nu de e-mail aan die je wilt gaan aanpassen.
In dit stappenplan laat ik zien hoe het instellen van de eigen standaard voor een e-mail werkt bij de e-mail van een factuur. Echter werken deze stappen precies hetzelfde voor de offerte, creditfactuur of herinnering factuur.
De e-mail zal nu openklappen waarbij je de bouwblokken te zien krijgt die je kan gebruiken voor het opzetten van de e-mail. Met daaronder de standaard tekst voor de e-mail.
De bouwblokken zijn in eerste instantie niet klikbaar, maar zodra je in de e-mail klikt en naar de juiste plek gaat waar je een bouwblok wilt toevoegen, dan worden de bouwblokken klikbaar. Ik wil bijvoorbeeld de klantnaam achter de aanhef "Geachte". Hiervoor ga ik in de tekst na "Geachte" staan en klik ik op het bouwblok 'Klantnaam'.
We zien nu dat de klantnaam is toegevoegd achter de aanhef "Geachte".
Naast de bouwblokken kan ik ook tekst toevoegen. Zo voeg ik toe het factuurbedrag binnen de betalingstermijn voldaan moet worden: "...binnen 'Betalingstermijn' dagen...".
Wanneer je klaar bent met het aanpassen van de standaard kan je direct deze gebruiken. Als ik nu dus een e-mail verzend zien we de aanpassingen direct waarbij de bouwblokken gelijk worden ingevuld met de relevante informatie.
Tevens vinden we vanuit het e-mailscherm ook altijd de mogelijkheid om te navigeren naar de instellingen van de standaard voor de betreffende e-mail.










